Повернутися
Калениківський дошкільний навчальний заклад
ясла-садок «Сонечко»


Адреса: с. Каленики Решетилівський район, Полтавська область, 38431
Завідувач: Гринь Людмила Григорівна
Кредо ДНЗ я/с «Сонечко»: «З родини йде життя людини»

   З народженням дитини з’являється безліч турбот – а головна, це виховати її. Усе починається в дошкільному віці. Бо саме в дитинстві формуються уявлення про довкілля, накопичуються знання та закладаються основи духовної моралі.
   Наш колектив Калениківського ДНЗ я/с «Сонечко» приймає участь в експерименті, тема якого «Виховання нової людини на ґрунті духовного, народознавчо-просвітницького потенціалу України, як основи духовної виховної моделі «Школи національного відродження».
   Використовуючи у своїй роботі досвід В.О.Сухомлинського, С.Русової. педагогічний колектив Калениківського ДНЗ я/с «Сонечко» запозичив досвід роботи львівських колег по народознавству. «Програма з народознавства для дошкільних навчальних закладів» пропонує звернутися до джерел народного буття, до історії народу, традицій наших предків. Прокласти місток між сьогоденням і минулим, щоб виховати свідомого громадянина. Тому свою роботу спрямовуємо у питанні на завдання: виховати людину, яка має розвинену національну свідомість, у якої вихована любов до рідного краю, народу, традицій.
   Колектив нашого ДНЗ докладає багато зусиль для створення умов, щоб поєднати наукову та народну педагогіку. Створивши етнографічний осередок, зібравши український одяг, посуд, речі домашнього вжитку, познайомили тим самим дітей з умовами в яких жили наші предки. За період роботи ДНЗ були проведені різноманітні форми роботи з дітьми:
  • показові заняття з народознавства;
  • бесіди про українське народознавство(старший вік);
  • зустрічі з народними умільцями села;
  • екскурсії до сільського та шкільного музеїв;
  • розучування українських народних ігор;
  • вивчення усної народної творчості.
   Традиційним уже стало відзначення таких свят, як «Віночок різдвяних свят», «По країні з краю в край ходить святий Миколай», «Великдень», «Три наших неньки» , «Зустрілися Зима з Весною».В обрядах не все зрозуміло дітям, тому намагаємось і пояснити, і зацікавити народними традиціями, і все щоб було в доступній формі для дітей. Розробляємо сценарії, поєднуючи казки, легенди, ігри, пісні, хороводи.
   Незамінна у роботі з дітьми усна народна творчість. В ній і її національних традиціях тісно переплітаються минуле і сучасне нашого народу, та й змістом, формою вона доступна дітям дошкільного віку. Вихователь використовує її і на занятті, і на прогулянці, і в різних іграх, тобто в усіх режимних моментах.
   Основною галуззю народознавства є народна математика. На заняттях ми знайомимо дітей із різними способами лічби, вимірювання, позначенням знаків, діями на «пари», величиною, формою предметів та іншим за допомогою усної народної творчості та елементів народної математики. Дітям і цікаво і доступно.
   Працювати в різновіковій групі – робота не з легких. Тут потрібний індивідуальний підхід, а для організації ефективної взаємодії дітей різного віку, потрібно звертатися до внутрішньої мотивації кожної дитини з її проблемами, інтересами, емоціями . Спираючись на дитячу допитливість, вводити у світ знайомих і незнайомих речей дітей потрібно поступово.
   Головні принципи побудови навчального процесу:
  • індивідуальність;
  • неповторність.  
   Основні принципи українознавчої роботи в ДНЗ і родині:
  • народність;
  • природо відповідність;
  • наочність;
  • послідовність;
  • систематичність;
  • урахування вікових та індивідуальних особливостей;
  • краєзнавство;
  • активність.
Провідні засоби народної педагогіки:
  • рідна мова;
  • усна народна творчість;
  • пісенна творчість;
  • народна іграшка;
  • народні ігри, хороводи;
  • календарно-обрядові свята;
  • звичаї, традиції, символи;
  • родинно-побутова культура.
   Звичайно, самі речі дітей не виховують. Тут велику роль відіграє педагог. Вихователь розвиває у дітей вміння бачити прекрасне, викликає бажання робити своїми руками красиві речі. Діти більш ефективно засвоїть пізнавальний матеріал, коли їм розповісти і показати «вживу» про той чи інший предмет.
   Взаємозв’язок із школою:
  • екскурсії на спортивний майданчик школи;
  • відвідання бібліотеки, класів школи;
  • взаємо відвідування уроків і занять вчителями вихователями;
  • участь вчителів у батьківських зборах, методичних заходах, заняттях, святкових ранках;
  • вивчення перспективності і наступності, як двостороннього процесу;
  • бесіди про культуру поведінки в школі.
   У 2007-2008 р надрукували методичну розробку «З родини йде життя людини», де розміщений матеріал для вихователів - розробки занять з народознавства, сценарії родинних свят, досвід роботи ДНЗ.
   Вихователі активні учасники районних семінарів, методичних об’єднань, засідань творчої групи.
   В своїй роботі використовуємо досвід своїх колег із Решетилівського ДНЗ «Ромашка», Жовтневого «Барвінок». На базі нашого ДНЗ проводилися семінари вихователів різновікових груп. У дошкільному навчальному закладі створили методичний кабінет, де вихователі зможуть знайти собі інформацію по різних питаннях.
   Робота з батьками – це чи не одне з головних питань у спільному вихованні дітей вдома і в дитячому садку. Тільки спільними зусиллями батьків і вихователів можна отримати бажаний результат.
   Ми плекаємо зерна. Садимо їх в землю, а силу для росту дає сонце і вода. А ми, педагоги, маємо стати тією живильною силою, основою – вчасно зігріти ,вміло і достатньо полити, щоб зерно зросло. Бо тільки там, де любов і світло, там тепло і затишно.

Їдальня

***
Спорт

***
Відпочинок

***
Майданчик

***
Творчість
***

Читання

Різдвяні свята

***
Свято мами

***