Головна » 2012 » Грудень » 4 » Тиждень інклюзивної освіти в Решетилівській ЗОШ І ступеня
09:38
Тиждень інклюзивної освіти в Решетилівській ЗОШ І ступеня

Усі діти мають право на освіту і,
як наслідок цього на прогрес.
Конвенція ООН «Про права дитини»

Cтратегія розвитку сучасного українського суспільства передбачає вагомі зміни в освіті. Впровадження інклюзивного навчання стало логічним продовженням реформування освітнього середовища. Цей крок став практичним втіленням в життя прав дитини зазначених у Конвенції ООН про права дитини.

В Решетилівській ЗОШ І ст. щоденно ведеться робота щодо забезпечення рівного доступу кожної дитини з особливими освітніми потребами до навчального процесу. Це стає одним з найголовніших напрямків діяльності педагогічного колективу та адміністрації школи, батьків та учнів. Дану проблему повинні розуміти всі учасники навчально-виховного процесу, незалежно від того чи стосується це їх безпосередньо. Тому було прийнято рішення проведення тижня інклюзивної освіти, який мав на меті не лише поширення знань про інклюзію, а також пошук підтримки та однодумців зі сторони учнів та їх батьків. Ще одним аспектом актуальності проведення тижня інклюзивної освіти є виховний вплив на учнів, які навчаються з дітьми з особливими освітніми потребами, формування толерантного, гуманного ставлення до людей з неповносправністю або до представників інших соціально вразливих груп. Тому на рівні з іншими предметними тижнями у нашій школі проводиться тиждень інклюзивної освіти. Розроблено план заходів протягом тижня, до якого залучаються всі учасники навчально-виховного процесу. Кожен день присвячено окремій проблемі: інформування педагогічного колективу про особливості впровадження інклюзивної освіти в загальноосвітніх школах та досвід роботи в даному напрямку інших країн, формування толерантного ставлення учнів школи до дітей з особливими потребами, сприяння розвитку обдарованих дітей. В класах пройшли виховні години « Всі ми рівні – всі ми різні».

З метою вивчення особистого ставлення учнів до людей з особливими потребами на базі 3-4 класів було проведено анкетування «Як я сприймаю людей з особливими потребами». Всього в анкетуванні взяли участь 123 учні 3-4 класів (84,8% від загальної кількості учнів школи даної вікової категорії). Під час аналізу результатів анкетування було виявлено, що із загальної кількості опитаних 91,9% знають хто такі люди з особливими потребами. На запитання: «Як ти поставишся до того, що у твоєму класі з’явиться дитина з особливими потребами?» 85,4% опитаних учнів відповіли – «Добре, адже це така ж сама людина, як і я». Але найцікавішими виявилися відповіді на запитання анкети, в якому учням пропонувалося уявити, що вони спіймали «золоту рибку» і можуть попросити її виконати одне їхнє бажання. Відповіді дітей були різноманітними (отримати омріяну іграшку, ноутбук, навчитися малювати, гарно вчитися, стати спортсменом, бути щасливим, знайти вірного товариша і т.д.), але більшість учнів, які брали участь у анкетуванні (62,6%) відповіли, що попросили б, щоб всі люди на землі були здоровими, щоб люди з особливими потребами одужали.

Практичний психолог школи Дем’янець І.А. провела виставку малюнків « Всі діти мають право на життя» . Заключним акордом тижня було свято талантів «Моє дитинство веселкове» , яке підготувала і провела педагог – організатор Задорожна Н.Г. Під час свята учні порадували глядачів своїми піснями, віршами, гуморесками, грою на музичних інструментах. Логічним завершенням всіх заходів, присвячених інклюзивному навчанню, проведено засідання педагогічної ради. Вчитель-дефектолог Загоруйко Л.В. , практичний психолог Дем’янець І.А. знайомили колег з методичними рекомендаціями щодо організації навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами. Проведений ґрунтовний аналіз результатів реалізації інклюзивного навчання в школі та визначені перспективні напрямки діяльності по даному питанні в майбутньому.

Діти та батьки мають знати про те, що школа - це місце , де буде враховано всі їхні потреби та реалізовано права, де можна отримати підтримку та допомогу з питань навчання та виховання. Лише шляхом спільних зусиль педагогічного колективу, батьків, дітей та громади в цілому можна досягти найвищої мети інклюзивної освіти – створення доступних і комфортних умов для навчання і виховання кожної дитини.



Переглядів: 624 | Додав: rvo-resh | Рейтинг: 0.0/0